Ga direct naar: Hoofdnavigatie
Ga direct naar: Inhoud
Alle bronnen

What can onto-epistemology reveal about Holocaust education? : the case of audio-headsets at Auschwitz-Birkenau State Museum.

2018

This article adopts onto-epistemological framework for investigating pedagogical practices, focusing on the specific context of Holocaust education excursions to Auschwitz-Birkenau State Museum (ABSM) and focusing on pedagogy in and through audio-headsets. It is based on an extensive dataset collected through ethnographic-inspired observations at ABSM, and focusing particularly upon three school-based excursion groups (two Scottish, one Norwegian). Through processes of spatial ordering and intra-action, we argue that the relationships comprising 'things' (e.g. students, exhibitions in the Museum, knowledges about the Holocaust) can be explored as more-and-less visible.

Vervaardiger
  • Dombrowski, Lindsey.
  • Henderson, Susan.
Thema's
Collectie
  • NIOD Bibliotheek
Type
  • Text
Identificatienummer van NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies
  • on1048357052
Disclaimer over kwetsend taalgebruik

Bij bronnen vindt u soms teksten met termen die we tegenwoordig niet meer zouden gebruiken, omdat ze als kwetsend of uitsluitend worden ervaren.Lees meer

Ontvang onze nieuwsbrief
De Oorlogsbronnen.nl nieuwsbrief bevat een overzicht van de meest interessante en relevante onderwerpen, artikelen en bronnen van dit moment.
WO2NETMinisterie van volksgezondheid, welzijn en sport
Contact

Vijzelstraat 32
1017 HL Amsterdam

info@oorlogsbronnen.nlPers en media
Deze website is bekroond met:Deze website is bekroond met 3 DIA awardsDeze website is bekroond met 4 Lovie awards