Foto's van Supermarine S.6B, De Supermarine S.4
Mogelijk zijn onderstaande beschrijvingen passend bij de foto.Foto's boven: De Supermarine S.4 is ontworpen door R.J. Mitchell om deel te nemen aan de Schneider Trophy-race van 1925 en was de eerste deelnemer aan de Schneider Trophy die werd gesteund door de Britse regering, die ermee instemde het vliegtuig te kopen als Supermarine en Napier de initiële kosten van ontwikkeling en constructie.[1] De S.4, gebouwd door Supermarine in Woolston, Southampton, was een eendekker watervliegtuig met een ongeschoorde vrijdragende vleugel en een semi-monocoque romp, aangedreven door een speciaal ontwikkelde versie van de Napier Lion die 680 pk leverde. Foto's onder: de Supermarine S.6B S.1595 had een motor R27 geïnstalleerd, samen met een nieuwe luchtschroef geleverd door Fairey Aviation Company Ltd. Ook nieuw was het brandstofmengsel van "houtalcohol" (methanol), benzine en ethanol, dat in de motor werd gebruikt voor de eerste keer. Tijdens de speedruns vloog de technische officier van het High-Speed Flight squadron over het parcours op een hoogte van 400 meter, met een verzegelde barograaf bij zich. Dit zou later worden gebruikt om de tijdmetingen te kalibreren. De koers werd gevlogen tussen Hill Head en Lee-on-Solent, aan de kustlijn van Hampshire, waarbij Flight Lieutenant Stainforth vier runs maakte, twee in elke richting, om het effect van wind te minimaliseren.
- foto
- Audiovisueel
- 4.2.1.12789
Bij bronnen vindt u soms teksten met termen die we tegenwoordig niet meer zouden gebruiken, omdat ze als kwetsend of uitsluitend worden ervaren.Lees meer
